Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště zajišťuje činnost výchovného poradce (vedoucí ŠPP), činnost metodika prevence sociálně patologických jevů na 2. stupni, činnost metodika prevence sociálně patologických jevů na 1. stupni a činnost školního psychologa.

VÝCHOVNÝ PORADCE

Mgr. Jolana Hůrková

e-mail: poradce@zsarmenska.cz

Konzultační hodiny:
Pondělí – 14 – 15 hod.
Středa – 14 – 15 hod.
Kdykoliv po telefonické domluvě

Činnost výchovné poradkyně

  • Koordinuje poskytování poradenských služeb ve škole
  • Řeší neomluvené a zvýšené absence žáků
  • Sleduje žáky s neprospěchem a ve spolupráci s ostatními vyučujícími hledá způsoby řešení tohoto problému
  • Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole
  • Řeší případy hrubých a opakovaných přestupků proti školnímu řádu
  • Řeší výchovné potíže žáků s rodiči těchto žáků na výchovných komisích
  • Koordinuje péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • Zajišťuje vyšetření žáků v pedagogicko – psychologické poradně na doporučení třídních učitelů nebo na žádost rodičů a vede jejich evidenci
  • Pečuje o integrované žáky s poruchami učení a chování – pomáhá při přípravě individuálních vzdělávacích plánů pro tyto žáky, jejich projednávání a vyhodnocuje jejich účinnost
  • Pečuje o nadané a talentované žáky – navrhuje další péči o tyto žáky, pomáhá při přípravě individuálních vzdělávacích plánů pro mimořádně nadané žáky
  • Spolupracuje s Pedagogicko-psychologickou poradnou Brno (především na Zachové), se středisky výchovné péče (SVP Veslařská, Help me), Oddělením sociálně právní ochrany dětí Obecního úřadu Brno-Bohunice, Úřadem práce, s Policií ČR a dalšími institucemi.
  • Eviduje všechny důležité informace a materiály, které se týkají nabídky studia na SŠ a přijímacího řízení a předává je žákům, jejich rodičům i třídním učitelům 5., 7. a 9. tříd.
  • Provádí poradenství v oblasti vzdělávání a profesní dráhy zvláště žáků 9. ročníku, pomáhá při vyplňování přihlášek na střední školy, poskytuje informace o přijímacím řízení na SŠ
  • Pro žáky 9. tříd zajišťuje návštěvu Informačního střediska Úřadu práce Brno-město, návštěvy zástupců SŠ na ZŠ, exkurze žáků 9. tříd na SŠ, Veletrhu středních škol
  • Zajišťuje v listopadu informační schůzku pro rodiče žáků 9. tříd ohledně přijímacího řízení, spojenou s malou burzou středních škol
  • Spolupracuje s třídními učiteli při potvrzování přihlášek ke studii na SŠ, připravuje a vydává žákům zápisové lístky.
  • Poskytuje žákům, kteří nebyli úspěšní v prvním kole přijímacího řízení, a jejich rodičům informace o odvolacím řízení a dalších kolech přijímacího řízení.

ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE

Mgr. Monika Komárková

e-mail: preventista@zsarmenska.cz

Konzultační hodiny:
PO 12.55 – 13.40 h
ČT 14.30 – 16.00 h
Konzultace možná VŽDY po předchozí telefonické domluvě

 

Činnost školního metodika prevence

  • realizace preventivního programu školy
  • realizace aktivit školy zaměřených na prevenci sociálně patologických jevů
  • spolupráce s orgány státní správy a samosprávy
  • zprostředkování informací o nabídkách preventivních programů a projektů
  • vypracování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence
  • spolupráce s třídními učiteli v prevenci výskytu sociálně patologických jevů na škole

ŠKOLNÍ PSYCHOLOG

Mgr. Olga Sychrová

e-mail: psycholog@zsarmenska.cz
telefon: 739 223 178

Konzultační hodiny pro rodiče se snažím v maximální možné míře uzpůsobovat jejich časovým možnostem. Na přesném termínu setkání se tedy se mnou vždy předem domluvte, a to pomocí emailu či zprávy na škola online.

Činnost školního psychologa

  • poskytuje psychologické poradenství žákům s osobními, výchovnými nebo výukovými potížemi
  • poskytuje krizovou intervenci pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce žáků
  • provádí depistáž a diagnostiku žáků při výukových a výchovných problémech, podílí se na prevenci školního neúspěchu žáků
  • provádí depistáž a diagnostiku nadaných žáků
  • zjišťuje studijní předpoklady žáků a podílí se na kariérovém poradenství
  • zjišťuje klima školní třídy
  • podporuje spolupráci třídy a třídního učitele
  • provádí anonymní anketní šetření a průzkumy s cílem zkvalitnit systém výuky a přístup k žákům ze strany školy
  • poskytuje individuální konzultace pro pedagogické pracovníky
  • poskytuje konzultace zákonným zástupcům žáků při výukových a výchovných problémech dětí
  • pomáhá při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí
  • spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními a dalšími organizacemi a zprostředkovává jejich služby