Dne 1. 2. jsme pro žáky připravili celoškolní projekt o městě Brně.
Na 1. stupni byly třídní dílny, a tak žáci např. vyrazili na procházku po městě, někteří se seznamovali s brněnskými pověstmi, a to buď ve škole, kde to bylo spojené s jejich dramatizací, nebo v Knihovně JM, další navštívili Dietrichšteinský palác s výukovým programem o Brně a plnili úkoly v terénu, nebo Špilberk a jeho kasematy.
Na 2. stupni si žáci mohli vybrat z devíti dílen, např. z dílny TECHNOLOGIE VÝROBY PIVA, která byla doplněna návštěvou brněnského pivovaru Starobrno, dílny BRNO TOURIST GUIDE, což byla tvořivá dílna v anglickém jazyce, kde žáci pracovali s autentickými informačními materiály, letáčky a průvodci a seznamovali se s turisticky zajímavými místy v našem městě. Dále se mohli účastnit dílny JOHANN GREGOR MENDEL – ZÁKLADY GENETIKY, která byla spojena a návštěvou Mendelaria – muzea na Mendlově náměstí a laboratorní pokusy z oblasti genetiky. Nebo si mohli zvolit dílnu SETKÁNÍ SE DVĚMA VÝJIMEČNÝMI OBYVATELI MĚSTA BRNA, které bylo spojeno s tvorbou pracovního listu, dílnu GEOCACHING NA ŠPILBERKU, kde žáci týmově hledali kešky v okolí hradu Špilberk a v centru města. V další dílně TVORBA KRÁTKOMETRÁŽNÍHO PROPAGAČNÍHO FILMU (shortu, reelu) O BRNĚ vytvářeli krátké propagační video o Brně. Anebo v dílně TECHNICKÉ OBJEVY navštívili Technické muzeum v Brně a následně vypracovávali prezentace v elektronické nebo papírové podobě. V dílně BRNĚNSKÝ HANTEC se žáci dozvěděli, jak vznikla tato varianta češtiny, jaké jsou její hlavní znaky nebo kolik slov může obsahovat slovník hantecu. A v dílně TVORBA KALENDÁŘE Z FOTOGRAFIÍ MĚSTA BRNA zpracovávali kalendáře z vybraných fotografií na základě fotografování ve městě.
A i podle fotek lze usuzovat, že se žáci nenudili…