V jedné z našich hodin jsme propojili teorii s praxí a zařadili téma, které spojuje vědu, technologii i ekologii. Na začátku jsme si vysvětlili, jak auta na vodíkový pohon fungují. Žáci se dozvěděli, že nejjednodušší prvek v periodické tabulce může být klíčem k čisté dopravě.
Diskutovali jsme o výhodách a nevýhodách této technologie. Nulové provozní emise žáci vnímali správně jako obrovský přínos pro životní prostředí. Na druhé straně jsme ale probírali i nemalá úskalí spojená s vodíkem, např. vysoké náklady na výrobu a skladování vodíku, nedostatečná infrastruktura čerpacích stanic a potřeba vyrábět z obnovitelných zdrojů, aby se jeho ekologický potenciál plně využil.
V závěru hodiny jsme vyzkoušeli model auta na vodíkový pohon, který fungoval na stejném principu jako skutečná auta. Žáci mohli sledovat celý proces od elektrolýzy vody, při níž se získával vodík, až po pohyb autíčka poháněného vodíkem na školní chodbě.
Žáci si to velice užili a my s nimi.
Eva Machálková
Laura Stávková