31. 10. 2024 třída 4.B navštívila Lipku a zúčastnila se výukového programu Aby klima bylo prima. Níže si můžete přečíst, jak návštěvu popisují samotní žáci.
Josefína Jakubcová
V 7:45 byl sraz v šatně a počkali jsme tam na paní učitelku. Až přišla paní učitelka, tak jsme se seřadili do dvojic a šli jsme na šalinu. Potom jsme dojeli na Lipku, dostali jsme jmenovky a řekli si, jak se budeme chovat a jak ten den bude probíhat. Pak jsme se nasvačili a šli jsme do jedné z místností a tam jsme si poslechli příběh o pavouku křižákovi pruhovaném. Rozdělili jsme se do dvou skupin. První skupinka šla ven a tam jsme sbírali oříšky a druhá skupinka šla do místnůstky, kde se házelo míčky přes síť. Čím se lidé rozhodli, že budou více stavět nové domy a věci, tak bylo víc skleníkových plynů, a tím jsme prohodili méně míčků. Nakonec jsme si řekli, co můžeme dělat, abychom ty uhlíkové plyny snížili a dali jsme si proto výzvu. Šli jsme zpět do školy. Moje výzva je nebýt jeden den na mobilu a daří se mi to hodně. Už čtyři dny jsem nevzala do rukou mobil.
Kryštof Nekvapil
Den začal tím, že jsme šli do školy, šli jsme do šatny a tam jsme počkali na paní učitelku. Když přišla paní učitelka, tak jsme šli na MHD. Jeli jsme 6 a 1 na Lipku. Jak jsme přijeli, tak jsme se šli přivítat, dali jsme si jmenovky, aby nám říkali jménem a ptali se nás, jestli nevíme, co je to klima.
Šli jsme si promítat, co se stalo zvířátkům. Pohádka byla o křižákovi pruhovaném.
Pak jsme se rozdělili do skupin. První skupina šla ven a druhá zůstala vevnitř. My jsme šli ven a pak jsme se vystřídali. Jak jsem šel dovnitř, tak jsme si tam vysvětlili, co je to skleníkový plyn a potom jsme dělali výzvy. Ve škole jsme si poté vyráběli hru drápky. Vzali jsme si kus trička a šili jsme. Vzali jsme si kamínky a návod. Hra se hraje tak, že vyhodíš jeden kámen, rychle musíš vzít druhý kámen a chytit ten kámen ve vzduchu.
Amálie Kosová
Šla jsem do školy 31. 10. 2024, den kdy jsme měli Halloween. V 7:45 jsme měli čekat v šatně, kde na nás čekala paní učitelka. Nachystali jsme se a šli jsme na MHD. Jek jsme přijeli a převlékli jsme se, představily se nám paní učitelky a my jim. Řekli jsme si pravidla a byli jsme v sále. Zeptali se nás, co si myslíme, že je klima, ale my nevěděli. Tak jsme si pustili pohádku o křižákovi pruhovaném. Bylo tam hodně zvířátek, kterým se něco přihodilo. Pak jsme se rozdělili do dvou skupin. Já byla vevnitř, kde jsme hráli přehazovanou se skleníkovými plyny. Pak jsme šli ven a běhali jsme od stanoviště ke stanovišti a sbírali oříšky a karty. Čím víc karet, tím víc pohromy. Potom jsme to udělali naopak. Nakonec jsme šli do haly, kde jsme měli přehazovanou. Ukazovali nám, jak se hraje hra s kameny a jeli jsme zpět do školy. Mou výzvu, jak šetřit životní prostředí, se mi podařilo splnit.