Proběhl poznávací a vzdělávací zájezd do jižní Anglie

Naši žáci druhého stupně měli po mnoha letech příležitost vyjet na poznávací a vzdělávací zájez do Velké Británie, do Londýna a Bruselu. Po letech covidu a zavřených hranicích byl zájem obrovský, takže se uskutečňují dva zájezdy, jeden pro mladší žáky (6.-8. třída) a druhý pro starší žáky (8.-9. třídy).

Po nočním přejezdu přes Německo jsme přijeli do Bruselu, hlavního města EU, kde jsme prošli historickým centrem města, podívali jsme se na hlavní náměstí a „čůrajícího chlapečka“, ochutnali jsme belgickou čokoládu, pralinky a wafle. Poté jsme jeli k Atomiu, symbolu Bruselu, který byl postaven při příležitosti Světové výstavy EXPO 1958. Prošli jsem útrobou modelu atomu a ochutnali jsme místní „frites“ neboli hranolky s omáčkou.

Večer jsme přijeli na hotel ve francouzském přístavním městě Calais, který je kousek od přístavu a Eurotunelu do Anglie.

Druhý den ráno jsme se nalodili na trajekt směr Dover, Anglie. Po příjedu na anglickou půdu jsme si přetočili hodiny o hodinu zpět a vyměnili eura za libry v peněžence. Následovala prohlídka města Cantenbury a nádherné gotické katedrály, odpoledne jsme absolvovali prohlídku královského paláce Hampton Court Palace včetně velkého parku a bludiště. Večer následoval příjezd do jihoanglického přímořského města Brightonu, kde nás čekala večeře na hotelu.

Další den jsme cestovali do města Portsmouth, kde nás čekala prohlídka námořního muzea a anglická vlajková lod‘ HMS Victory. Poté nás čekala moderní vyhlídková 168 metrů vysoká věž Spinnaker Tower, odkud  je  úžasný výhled na přístav i okolní ostrovy, žáci měli krátké osobní volno na pěší zóně. Odpoledne jsme prošli malebným hradem v městečku Arundel a jeho rozkvetlou zahradou.

Na hotelu, který byl přímo u moře, jsme každé ráno ochutnali pravou anglickou snídani a francouzské croissanty.

V sobotu jsme zavítali na celodenní výlet do Londýna, prošli jsme historickým centrem města, od Westminster Abbey (Westminsterského opatství)-kde se konala i korunovace anglického krále Karla III. –přes parlamentní náměstí, okolo budov britského parlamentu a Big Benu, přes most a řeku Temži k London Eye-vyhlídkovému kolu, kde někteří „letěli“ v London Eye nad Londýnem. Následovala procházka po Mostě milénia od Shakespearovského divadla Globe ke katedrále sv. Pavla, návštěva areálu  Toweru se zhlédnutím korunovačních klenotů a procházka podél Temže přes Tower Bridge, který jsme viděli zvedat se…což se nestává každý den.

Poslední den jsme strávili v přímořském  lázeňském  letovisku Brightonu, kde nás ještě čekala návštěva slavného Royal Pavilonu, který si v orientálním stylu dal vybudovat rozmařilý král Jiří IV., byla i možnost návštěvy  Sea Life-podmořského světa, pobyt na pláži a osobní volno pro nákup dárků a suvenýrů pro rodiče. Někteří ochutnali místní čerstvé fish and chips. Ve večerních hodinách nás čekala dlouhá noční a celodenní cesta do ČR-návrat domů.

Věřím a doufám, že se výlet žákům líbil, poznali nové země (Německo, Nizozemsko, Belgii, Francii a Anglii), lidi a kultury a že je to obohatilo pro budoucí život.

Mgr. Jan Melichárek + kolegyně

(učitel AJ a OV)

Postřehy a zápisky od žáků:

Líbil se mi Londýn. Líbila se mi anglická snídaně, a také jsem si koupil hezké  dárky a suvenýry. Brighton byl zajímavý a molo se mi moc líbilo…

(žák z 8.A)

Zájezd do Anglie mě velmi zaujal. Dobré bylo, že jsme měli hodně volna, ale moc volna jsme neměli v Londýně. Památky byly také zajímavé, ale některé byly drahé a ani tam toho moc nebylo.

Bylo to vážně super, všichni jsme si to moc užili. Nejlepší byl Londýn. Moc se mi líbil Big Ben.

(žák z 7.A)

Co se mi líbilo? Tower, vyhlídková věž Spinaker, fish and chips, ice cream.

(žákyně z 6.A)

Nejlepší hrad byl Arundel. Další moc pěkná památka byl Tower a kousek dál se mi líbil Tower Bridge. Vlajková lod‘ Victory byla veliká a zajímavá, ale při vstupu na lod‘ bylo lešení. Ze Spinaker Tower byl krásný výhled, byla tam prosklená podlaha (to se mi moc líbilo). Ze Spinaker Tower byla vidět i lod‘ HMS Victory. Londýn byl ale nejlepší.

(Kristýna Papajoanu)

England was awsome, mainly London. Such a beautiful and big city. It was crazy first, when I saw people riding on the left of the road. All of the houses in the countryside or in the small towns were made by red bricks. Brighton was great. City by the sea, which was little bit cold, but I still washed in with my bare feet. But actually in London and in Brighton there were everywhere the gay signs.

(žák z 8.A)

Organizace byla špatná, Anglie byla krásná, ale plánování bylo udělané tak, že jsme se skoro ani nezastavili, protože v plánu bylo stihnout toho co nejvíce. V Londýně nebyl čas na oběd. Jenom pan. učitel Melichárek byl skvělý, celkově učitelé byli v pohodě, ale pan učitel byl nejlepší. Hotel v Brightonu byl OK. Anglická snídaně byl největší „chálec“.  (redakčně zkráceno)(žák z 8.A)